Trening gir godt humør
Tips og triks

Trening og det å ha en sunn livsstil

Trening og sunn livsstil et viktig tema for både meg og bør være viktig for alle og enhver. Jeg skal skrive litt om hvordan jeg opprettholder en sunn livsstil gjennom trening, for gjør man bare litt så gjør man faktisk en hel del!

Hvorfor trening er viktig

Dere har sikkert hørt om: en sunn kropp er et sunt hode? Jeg tror absolutt på dette! Trening gir ikke bare fine muskler og stram rumpe, dette er også bra for sirkulasjonen i kroppen – sirkulasjon er godt for alle organer, ikke minst blodet og alt annet som får kroppen i gang ved bevegelse. 

Når man trener så slipper man løst et hormon som kalles endorfiner, endorfiner gjør oss faktisk lykkelige. Det får oss til å føle oss bedre, til å smile mer, le mer og ha det mer gøy i livene våre. Dette tenker jeg absolutt er noe vi alle bør fokusere på, fordi det å ha et lykkelig liv er noe vi alle faktisk kan få ved å ta tak i noen enkle steg.

Mat er også veldig viktig, kanskje viktigere enn trening, her deler jeg en super vegetarpizza.

Hvordan jeg trener

Måten jeg utfører trening på er kanskje ikke den mest beste og mest spennende. Jeg tar faktisk tak i et enkelt grep: hoppetau. Jeg tyr alltid til hoppetau fordi for meg har det alt! Det gjør først og fremst at hele sirkulasjonen går opp ned på hodet. Det er som en slags pumpe som får alt i min kropp til å bevege seg. Dette gjør det helt supert for meg. På kun 20 minutter med hopping så tilsvarer det faktisk én time joggetur! Det som er viktig er at du klarer å hoppe nesten non-stop, altså må man prøve å unngå for mange pauser. Akkurat som når du jogger så stopper du ikke for hver 100 meter. Dette gjelder også for hoppetauet. Likevel er det helt vanlig at man snubler litt i begynnelsen da!

Trening er gøy

Andre tips til trening

For ikke så lenge siden leste jeg en kort artikkel fra Stine sin blogg angående trening og hennes tips, du kan lese mer her

Det jeg likte med denne artikkelen var at hun anbefaler å gjøre dette så tidlig som mulig. Hun skriver at hun faktisk trener kl 6 om morgenen der hun tar seg en løpetur før selve dagen hennes starter. Dette er perfekt til at man ikke drøyer for mye og til slutt unngår å trene!

Derimot, for min kropp (og alle er forskjellige), så synes jeg det er best på ettermiddag/kvelden. Det er rett og slett fordi jeg kjenner jeg blir skikkelig sliten rundt kl 18. I stedet for å legge meg ned på sofaen og hvile resten av kvelden presser jeg meg selv til å trene bare litt. Etter treningen da føler jeg meg som en ny person. Det er alltid verdt det!

Sunn livsstil

Bevege seg, det å spise sunt, være glad og lykkelig er viktige temaer! Hvordan trener dere? Hvordan tar dere vare på dere selv?

Husk at vi alltid må dele med hverandre, for å bli flinkere på det vi gjør og å kunne ha en fantastisk dag, samtidig som vi får en herlig utvikling av oss selv i forbindelse med våre egne egenskaper og kunnskaper! Knowledge is power!